Home

Welcome toMSOSH

The Malaysian Society for Occupational Safety & Health

Find Out More

Welcome toMSOSH

The Malaysian Society for Occupational Safety & Health

Find Out More

Upcoming Events & Programmes

MSOSH Helpline

From 01 Jan 2020 until 31 Dec 2021 11:59 pm

OSH Helpline

Whatsapp: 019-675 7299

Email: helpline@msosh.org.my

 

Perkhidmatan Kebajikan & Khidmat Rundingan MSOSH berkaitan KKP

Objektif:
1. Menyediakan platform pengurusan bantuan/nasihat ahli  berkaitan kebajikan dan KKP

2. Memberi khidmat nasihat kepada ahli berkenaan KKP;

3. Mendapatkan maklum balas ahli bagi menambahbaik dan meningkatkan industry KKP;

 

Skop Khidmat Biro Kebajikan dan Khidmat Rundingan:-

  1. Perkhidmatan rundingan atas talian dan bersemuka: Kebajikan dan bantuan nasihat / rundingan berkenaan KKP dan Akta yang berkaitan kepada Ahli Individu dan Korporat MSOSH.
  2. Semua bantuan nasihat / rundingan permulaan (awal) kepada ahli MSOSH adalah PERCUMA.
  3. Waktu penerimaan aduan dari 9pagi - 5petang. (Pejabat & PIC - talian telefon / mobile). Platform media atas talian - 24 jam.
  4. Semua pemanggil perlu memberikan no. keahlian aktif dan butiran tempat kerja.
  5. Khidmat bantuan nasihat / rundingan diberikan kepada perkara-perkara yang berkaitan KKP di tempat kerja masing-masing sahaja.

 

Kaedah /channel / platform aduan.


Sumber penerimaan aduan adalah melalui :-  
a. Whatsapp /telegram
b. Surat Rasmi
c. Emel dan Faksimili
d. Hadir Sendiri
e. Telefon
f. Peti Cadangan/ Aduan
g. Media Massa (Media Cetak/ Elektronik/ “Online”)
h. Media Sosial (Facebook, Twitter, Youtube, Instagram, Linkend etc)

Penolakkan aduan:

  1. MSOSH berhak menolak aduan yang dikemukakan sekiranya pengadu enggan memberikan maklumat yang betul dan lengkap, aduan yang berniat jahat, berbentuk ugutan atau ancaman dan sebarang aduan yang menggunakan bahasa kesat dan lucah.
  2. Sekiranya mana-mana pihak MSOSH ada menerima aduan yang dinyatakan, aduan boleh dirujuk kepada pihak berwajib bagi tindakan selanjutnya.

 

Pengurusan Rundingan/Nasihat.


Piagam / Kaedah/ jangkamasa jawapan atas isu / aduan.

Kategori Pertanyaan :
a. Pertanyaan ringan (3 hari bekerja).
• Pertanyaan yang kerap disoal akan dimasukkan ke dalam ruangan soalan lazim di laman sesawang MSOSH.

b. Pertanyaan Pertengahan (7-14 hari bekerja).
• Pertanyaan yang memerlukan butiran lanjut/siasatan ringkas. Jika memerlukan khidmat rundingan khusus / konsultasi berkumpulan - boleh menetapkan temujanji.
• Khidmat rundingan susulan/ tindakan lanjut kepada individu / korporat akan dikenakan bayaran bergantung jenis perkhidmatan susulan (khidmat guaman, kos pentadbiran dll).

c. Kritikal dan kompleks (14-30 hari bekerja).
• Sekiranya pertanyaan melibatkan kepentingan ahli2 MSOSH, sekretariat akan berurusan rasmi bersama pihak berkuasa berkaitan (jika perlu).
• Pertanyaan akan dibawa ke mesyuarat dalaman dan akan dijawab secara bertulis (email/surat).

 

Biro Kebajikan dan Khidmat Rundingan
www.msosh.org.my

MSOSH

The Malaysian Society for Occupational
Safety & Health (MSOSH)

Wisma MSOSH
No. 1, Jalan Pegaga D U12/D
Section U12, 40170 Shah Alam,
Selangor, Malaysia.

Tel: +603-3359 8046/8048/8049
Fax: +603-3358 7196 HP: +6010-3077299(MSOSH) +6011-65031212(Academy)

Email: admin@msosh.org.my

Don't have an account yet? Register Now!

Sign in to your account